Η ΚΡΙΤΙΚΗ για την Κλούβα

Αυτό είναι ένα σινεμά που σε αφορά. Βαρβάρα Κοντονή, http://freecinema.gr/movies/eshtebak/

Θεατρικό στη σύλληψή του και σχεδόν σχηματικό στις αλληγορίες του, αλλά σκηνοθετημένο με νεύρο, αγωνία κι ένταση κοινωνικό θρίλερ, η «Κλούβα» (ταινία έναρξης του τμήματος Ένα Κάποιο Βλέμμα των Κανών ) εντυπωσιάζει με την κινηματογραφική εφευρετικότητα του Ντιάμπ. Χρήστος Μήτσης, Αθηνόραμα.

Κάπου ανάμεσα στον αδυσώπητο ρεαλισμό ενός ντοκιμαντέρ και στο αγωνιώδες σασπένς μιας ταινίας τρόμου, ο Ντιάμπ και ο διευθυντής φωτογραφίας του, Αχμέντ Γκαμπρ, κινηματογραφούν δεξιοτεχνικά τόσο τη φρικαλέα χορογραφία του όχλου που διαδηλώνει έξω και που ανά πάσα στιγμή απειλεί να ανατρέψει (κυριολεκτικά) το όχημα-κλουβί και (μεταφορικά) τις λεπτές ισορροπίες και άτυπες εκεχειρίες που πασχίζουν να χτίσουν οι κάτοικοί του, όσο και τον μικρόκοσμο που παλεύει να επιβιώσει στο εσωτερικό του. Θανάσης Πατσαβός, Flix.gr

ο Μοχάμεντ Ντιαμπ γυρίζει την ταινία του με αξιοσημείωτο νεύρο και αρκετές φορές, ειδικότερα στη θέα των όσων συμβαίνουν έξω από αυτήν, δίνεται η εντύπωση πως βλέπουμε αληθινά γεγονότα, που τραβήχθηκαν κρυφά, και όχι κάτι τεχνητό. Τάσος Μελεμενίδης, Cinemag.gr

Όλα δοσμένα με ένα έντονο, ενορχηστρωμένο με γνώση, ρυθμό που αντλεί από το θρίλερ και που δεν σε αφήνει να πάρεις ανάσα, για να μας οδηγήσει στο εκπληκτικό, βουτηγμένο σε μαύρη, χαοτική ατμόσφαιρα, φινάλε. Νίνος Φενέκ-Μικελίδης, Enetpress.gr

Η κλειστοφοβική ατμόσφαιρα του οχήματος, καθώς και η σύγκρουση των απόψεων των επιβατών της, αντανακλούν αλληγορικά, την ανάλογης ασφυξίας κατάστασης στο καθημερινό, κοινωνικοπολιτικό γίγνεσθαι της χώρας. Χρυσοστομάκης Λακαρίδης, Doctv.gr

 

Αυτή η ιδιοφυής φιλμική κατασκευή δουλεύει ωστόσο περισσότερο στο αλληγορικό της επίπεδο, εξερευνώντας τις δυναμικές ανάμεσα στις διαμετρικά αντίθετες κοινωνικές ομάδες, που βρίσκονται αίφνης παγιδευμένες στην ίδια απίστευτη κατάσταση… τόσο η σκηνοθετική τόλμη, όσο και η αποστομωτική μαεστρία στην κινηματογράφηση απ’ τον δ/ντη φωτογραφίας Ahmed Gabr, εγγυώνται την εκρηκτική ένταση που δίνει σπήντες στο αποτέλεσμα. Ιωσήφ Πρωιμάκης, Popaganda.gr