Η ΚΡΙΤΙΚΗ για την Οργή ενός Υπομονετικού Ανθρώπου

Tο «Μικρό Νησί» ετούτης της θερινής σεζόν. > Νίκος Παλάτος, Freecinema.gr

Ένα βαθύ ψυχολογικό δράμα­, δεξιοτεχνικά καμουφλαρισμένο σαν αγωνιώδες θρίλερ εκδίκησης (…) Ο Αρεβάλο, επιδέξιος όσο και συγκινητικός αφηγητής, ενορχηστρώνει αυτό το σκοτεινό παιχνίδι της μοίρας υπομονετικά, επίπονα και απόλυτα ρεαλιστικά. > Χρήστος Μήτσης http://www.athinorama.gr/cinema/article/i_orgi_enos_upomonetikou_anthropou_-2522518.html

Αφηγηματικά άρτιο (…) Ο Αρεβάλο ζωγραφίζει ένα γυμνό από περιττά στολίδια ανθρώπινο δράμα με πολυδιάστατους και αυθεντικούς χαρακτήρες, όπου οι ρόλοι θύτη-θύματος εναλλάσσονται διαρκώς. (…) Μια συγκλονιστική δημιουργία για την ανθρώπινη φύση, τη χίμαιρα της εξιλέωσης και την αναγκαιότητα της επανεκκίνησης της ζωής από νέα βάση που εντοπίζεται μακριά από τη μάχη με τα φαντάσματα του παρελθόντος. > Κωνσταντίνος Καϊμάκης, http://www.documentonews.gr/article/h-tainia-ths-ebdomadas-h-orgh-enos-ypomonetikoy-anthrwpoy-trailer

Μία από τις καλύτερες ιστορίες εκδίκησης των τελευταίων ετών (…) χωρισμένη σε πέντε ανισομερή κεφάλαια και γυρισμένη σε φιλμ, διαθέτει τέτοια αφηγηματική συγκρότηση, ρεαλισμό, ανάγλυφους χαρακτήρες και μελετημένες κορυφώσεις που σε προσκαλεί να γίνεις ένα με την οθόνη. > Νεκτάριος Σάκκας http://www.cinemag.gr/nea_eidiseis/arthro/57o_fkth_i_orgi_enos_ypomonetikou_anthropou_einai_mia_apo_tis_kalyteres_istories_ekdikisis_ton_teleutaion_eton-130582562/

Μια ιστορία υψηλής εσωτερικής έντασης > Αιμίλιος Χαρμπής, Καθημερινή.

Το βραβείο Γκόγια για το καλύτερο φιλμ, μαζί με άλλα τρία, αυτά του σεναρίου, του πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη και του δεύτερου ανδρικού ρόλου, ουσιαστικά επιβράβευσαν μια φρέσκια ματιά εξαιρετικής ατμόσφαιρας (σε 16άρι φιλμ, με συνεχείς εναλλαγές υποκειμενικών πλάνων και κοντινά που στάζουν συναίσθημα) σε ένα είδος που προμηθεύει αυτόματα όλα τα κλισέ, από τη ληστεία και την εκδίκηση μέχρι τον επικίνδυνο έρωτα και την ύπουλη «συγκατοίκηση» δύο οργισμένων ανδρών, και ο Αρέβαλο τα χειρίζεται με καθαρούς φιλμικούς όρους και όχι εύκολους εκβιασμούς. > Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος http://www.lifo.gr/guide/cinema/3919

Ένα εντυπωσιακό φιλμ, για τις συνέπειες των πράξεων μας, για εκδίκηση, την εμμονή, το βάρος των λαθών, το τίμημα της βίας. Μια ταινία που ξέρει να χρησιμοποιεί την γλώσσα ενός σινεμά είδους μπολιαζοντάς την με ενδιαφέρουσες κι απρόβλεπτες αναφορές χτίζοντας από την αρχή μια ιστορία που σου κρατά το ενδιαφέρον ως το τέλος με ένα σασπένς κινηματογραφικό μα την ίδια στιγμή κυρίως ψυχολογικό. > Γιώργος Κρασσακόπουλος http://flix.gr/cinema/the-fury-of-a-patient-man-review.html

Mια ιστορία γνώριμη στο ύφος, αλλά πρωτότυπη στην αφήγηση, στις εκπλήξεις της, στην υπομονή που απαιτεί η αρχή της, ώσπου ν’ απογειωθεί και τα αποσπασματικά κομμάτια της να συνδεθούν σ’ ένα βαθύ, μονήρες δράμα της απόφασης ενός «μικρού», οργισμένου ανθρώπου ενάντια στο σύστημα και στη μοίρα. > Λήδα Γαλανού https://www.efsyn.gr/arthro/istoria-ekdikisis-vammeni-me-aima

Με την κάμερα να κινείται ακατάπαυστα, να τρυπώνει ανάμεσα στα σώματα και να καταγράφει την ερωτική έξαψη, την οργή, τον θυμό, το τυφλό ένστικτο του εκδικητικού φόνου και της επιβίωσης, κρατώντας μάλιστα την ωραιότερη σκηνή για το τέλος, αν και δεν γίνεται ποτέ ξεκάθαρο, αν ο Χοσέ έχει όντως πονέσει πραγματικά για την Άνα κι αν η τελική χειρονομία του, αποτελεί πράξη αγάπης ή υποχρέωσης. Ευτυχώς το δικό της βλέμμα, τα λέει όλα. > Χρυσοστομάκης Λακταρίδης, Doc.tv

Ο χορός του φλαμένγκο, οι ερωτικές σκηνές, τα ξεσπάσματα βίας, το κοινό οδοιπορικό των δύο αντρών (με μια ελαφριά ειρωνεία) που εκτός από την αγάπη για την ίδια γυναίκα τείνουν να γίνουν το ίδιο και το αυτό πρόσωπο. Στοιχεία ενός θρίλερ του μετατρέπεται σε road movie για την ενοχή, το θάνατο, την αγάπη, την εξιλέωση. Ο Αρεβάλο ψάχνει να βρει νησίδες ανάσας που θα κάνουν λιγότερο δυσβάστακτη τη σκληρή πραγματικότητα των δύο αντρών. Οι οάσεις που εντοπίζει όμως είναι στο χρώμα της Ανδαλουσίας και θαμμένες στην απόκοσμη και θανάσιμη γοητεία του ισπανικού νότου. > Κωνσταντίνος Καϊμάκης http://www.athensvoice.gr/politismos/cinema/i-orgi-enos-ypomonetikoy-anthropoy